تصویر بلاگ تصویر بلاگ تصویر بلاگ تصویر بلاگ
آموزش ریاضی

من ریاضی را دوست دارم

الهه اسماعیلی
1403/06/17

من ریاضی را دوست دارم

از جمله چالش برانگیز ترین مسائل برای والدین:

همواره یکی از چالش برانگیز ترین مسائل برای والدین، آموزش ریاضی به کودکان است؛ به دلیل اینکه کودکان هنگام ورود به مدرسه با حجم زیادی از مباحث ریاضی رو به رو می شوند که روش آموزش این مباحث به کودکان باید هماهنگ با رشد شناختی آنها باشد.

یک تحقیق علمی در آمریکا که توسط مورگان و همکاران انجام شد، نشان می دهد کودکانی که در دوران پیش از دبستان در یادگیری ریاضی ضعیف عمل می کنند، به احتمال 39 درصد، پنج سال بعد یعنی در پایان دوره دبستان نیز در یادگیری ریاضی ضعیف و ناتوان خواهند بود، مگر اینکه به نیاز های آنها در دوران پیش از دبستان، توجه ویژه و رسیدگی شود و آموزش های لازم حین بازی های کودک محور به آنها داده شود. بنابراین اگر بتوان مسیر افراد در یادگیری ریاضی را تغییر داد، بهتر است این تغییرات  از مهدکودک یا پیش دبستانی صورت پذیرد

آیمت چیست؟

آیمت (من ریاضی را دوست دارم) یک سیستم جهانی است که مفاهیم پایه ریاضی را به کودکان 3 تا 7 سال آموزش می دهد؛ این آموزش ها، مهارت های شناختی کودکان را افزایش می دهد و آنها را برای ورود به مدرسه آماده می کند. متخصصین چنین سیستمی را طراحی کردند تا فضایی را برای کودکان فراهم کنند که آنها علاوه بر بازی و تفریح، مفاهیم پایه ریاضی را به صورت عینی و ملموس درک کنند. این اتفاق باعث می شود اضطراب ریاضی آنها کاهش پیدا کند و باعث افزایش مهارت های شناختی آنها شود. آیمت به دلیل آموزش های زنجیر وار هرگز باعث دلزدگی کودکان نمی شود.

آموزش های آیمت چگونه است؟

آموزش های آیمت تشکیل شده است  از سه دوره:

1_ دوره مقدماتی با کیف قرمز 

2_ دوره متوسط با کیف آبی

3_ دوره پیشرفته با پک سبز 

 محتوای هر کیف  آموزشی شامل ابزار های کمک آموزشی ریاضی و کتب مربوطه است که طراحی آن مختص سیستم آیمت می باشد. هر دوره شامل چهار ترم است و هر ترم 10 جلسه طول می کشد. کلاس ها به صورت یک جلسه یک ساعته در هفته برگزار می شود.

 

اهداف آیمت

1_ از بین بردن ترس ریاضی

2_ افزایش خلاقیت

3_توسعه مهارت فکر کردن

4_انتقال مفاهیم پایه به زبان ریاضی 

5_ درک و استنتاج در عمل

اهداف فوق همگی فرصت های زیادی را برای کودکان ایجاد می کنند؛ فرصت هایی نظیر بیان افکارشان، کار های روزمره ای که انجام می دهند و فهم علت این کار ها همچنین  استفاده از اطلاعات به دست آمده از این تجربیات انجام شده برای تصمیم گیری. در این اهداف برای بچه ها مسئله ای مطرح می شود  به گونه ای که از آنها خواسته می شود راه حل هایی پیشنهاد دهند تا متوجه این مفهوم بشوند که مسائل روزمره را می شود با چندین روش حل کرد،این امر باعث توسعه مهارت فکر کردن در آنها می شود، روحیه پرسش گری در درونشان  ایجاد می کند و به آن ها یاد می دهد که هیچ چیز را بدون علت قبول نکنند؛ اینگونه به هنگام وارد شدن به مدرسه، دیگر ریاضی برای آنها ترسناک نیست، بلکه بسیار شیرین است و کودکان انگیزه بسیار بالایی برای یادگیری آن پیدا می کنند.

 

آیمت پایتخت 

مرکز تخصصی آیمت تهران تنها مرکز آموزش  تخصصی ریاضی به کودکان در پایتخت است.این مرکز در اختیاریه و شهر ری شعبه دارد و همچنین برای بچه های ساکن شهرستان نیز کلاس های آنلاین برگزار می کند.(کلاس های آنلاین شامل بچه های تهران هم می شود)

برای اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینستاگرام ما imath_tehran سربزنید.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

کد امنیتی
captcha